Elwira Bieszke-Binnebesel
Sesję rozpoczęto odegraniem hymnu państwowego o godz. 16:00 z zakończono o godz. 20:10.
W sesji wzięło udział 21 radnych, zgodnie z załączoną listą obecności.
W sesji również udział wzięli:
| – Burmistrz – Skarbnik Gminy/ Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej – Sekretarz Gminy – Radca prawny – Naczelnik Wydziału Inwestycji i Infrastruktury – Naczelnik Wydziału Planowania i Gospodarki – Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Środowiska
|
Otwarcia I sesji IX kadencji Rady dokonała radna senior Elwira Bieszke-Binnebesel, która zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym zwołana została postanowieniem nr 353/2024 Komisarza Wyborczego w Słupsku na dzień 7 maja 2024 r. na godz. 1600 z następującym porządkiem obrad:
Przewodnicząca nadmieniła, że zgodnie z postanowieniem Komisarza Wyborczego wskazanie przez niego obligatoryjnych punktów porządku obrad nie oznacza braku możliwości – po dokonaniu wyboru Przewodniczącego Rady – wprowadzenia zgodnie z art. 20 ust. 1a ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym zmian w porządku obrad i rozszerzenia go o inne punkty.
Poinformowała, że na podstawie art. 20 ust. 2c ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym jako najstarsza wiekiem radna poprowadzi obrady do momentu wyboru Przewodniczącego Rady.
Przywitała radnych, Burmistrza oraz pozostałe osoby przybyłe na dzisiejszą sesję
Przewodnicząca stwierdziła, że w sesji uczestniczy 21 radnych, co daje kworum do podejmowania prawomocnych uchwał oraz wniosków i wyczerpuje wymóg obecności co najmniej połowy ustawowego składu Rady.
Przewodnicząca przypomniała, że stosownie do postanowień art. 23a ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym radny przed przystąpieniem do wykonywania mandatu składa ślubowanie. Przeprowadza się je w ten sposób, że po odczytaniu treści roty ślubowania wywoływani kolejno przez najmłodszego radnego, pana Kamila Klundera, którego zaprosiła do stołu prezydialnego, radni powstają i wypowiadają słowo „ślubuję”. Możliwe jest dodanie słów „Tak mi dopomóż Bóg”. Poprosiła wszystkich o powstanie, odczytała rotę ślubowania o następującej treści:
„Wierny Konstytucji i prawu Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”.
Poprosiła radnego Kamila Klundera o wywoływanie radnych, którzy po kolei składali ślubowanie.
Ad. 5 Wręczenie zaświadczenia o wyborze Burmistrza (13:00 – 13:40 cz. 1)
Przewodnicząca poprosiła Przewodniczącą Gminnej Komisji Wiesławę Modrzejewską o wręczenie Panu Danielowi Szprędze zaświadczenia o wyborze na Burmistrza Czerska.
Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej Wiesława Modrzejewska wręczyła zaświadczenie o wyborze Burmistrza Danielowi Szprędze.
Przewodnicząca zarządziła przerwę w obradach Rady.
(0:05 – 1:50 cz. 2)
Przewodnicząca poinformowała, że wpłynęły 2 pisma o utworzeniu klubów radnych.
Klub radnych „My Mieszkańcy”, w którego skład wchodzą:
Jacek Argasiński,
Zbigniew Bieliński,
Maciej Bruski,
Kamil Klunder,
Zenon Konefka,
Justyna Kozłowska,
Łukasz Ossowski – przewodniczący,
Jacek Sikorski.
Klub radnych „Dla Naszej Gminy”, w którego skład wchodzą:
Przemysław Biesek-Talewski – przewodniczący,
Elwira Bieszke-Binnebesel,
Hanna Borzyszkowska,
Maciej Deja,
Jacek Grzella,
Andrzej Kosecki,
Piotr Kosobucki,
Lidia Kroplewska,
Zofia Łącka,
Krzysztof Przytarski,
Krzysztof Reszka,
Bogumiła Ropińska, zastępca przewodniczącego,
Dorota Sabiniarz.
Przewodnicząca przypomniała, że zgodnie z art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym Rada gminy wybiera ze swojego grona przewodniczącego bezwzględną większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowego składu rady, w głosowaniu tajnym. Sposób przeprowadzenia tajnych głosowań nad wyborem Przewodniczącego Rady i Wiceprzewodniczącego Rady nie jest szczegółowo określony ani w ustawie o samorządzie gminnym, ani w Statucie Gminy Czersk, dlatego zaproponowała przyjęcie regulaminu przeprowadzenia wyborów w głosowaniu tajnym Przewodniczącego Rady Miejskiej w Czersku na I sesji w dniu 7 maja 2024 roku o następującej treści:
„1.Głosowanie przeprowadza powołana komisja skrutacyjna.
2.Głosowanie jest przeprowadzone w oparciu o zasady wynikające z ustawy samorządzie gminnym oraz z niniejszego regulaminu.
3.Karta do głosowania opatrzona jest pieczęcią Rady Miejskiej w Czersku. Karta bez pieczęci jest nieważna.
4.Głosowanie odbywa się poprzez postawienie znaku „X”, czyli dwóch linii przecinających się, których punkt przecięcia znajduje się w obrębie kratki. Wszelkie znaki, wykreślenia, przekreślenia, w tym również znak „X” postawiony poza przeznaczoną kratką, traktuje się jako dopiski niewpływające na ważność głosu. Natomiast wszelkie znaki graficzne naniesione w obrębie przeznaczonej kratki, w tym w szczególności zamazanie kratki, przekreślenie znaku w kratce itp. powodują nieważność głosu.
5.Regulamin określa zasady głosowania w przypadku zgłoszenia jednego kandydata oraz w przypadku zgłoszenia dwóch i więcej kandydatów.
I.Gdy zgłoszono jednego kandydata:
a)głos jest ważny, gdy znak „X” zostanie postawiony w kratce TAK lub w kratce NIE,
b)głos jest nieważny, jeżeli znak „X” zostanie postawiony w obu kratkach (TAK i NIE) albo gdy znak „X” nie zostanie postawiony w żadnej kratce."
Przedstawiono wzór karty do głosowania
„
II.Gdy zgłoszono dwóch lub więcej kandydatów:
a)głos jest ważny, gdy znak „X” zostanie postawiony w kratce obok nazwiska tylko jednego z kandydatów,
b)głos jest nieważny, jeżeli znak „X” zostanie postawiony w kratkach obok nazwisk dwóch lub więcej kandydatów albo gdy znak „X” nie został postawiony obok żadnego z nazwisk kandydatów.”
Przedstawiono wzór karty do głosowania:
Przewodnicząca zapytała czy są uwagi do przedstawionego regulaminu. Uwag nie zgłoszono. W związku z tym wybory przewodniczącego rady odbędą się na zasadach określonych w regulaminie. Wybór Przewodniczącego rady odbywa się w głosowaniu tajnym, stąd konieczność powołania Komisja Skrutacyjnej. Przewodnicząca przeszła do powołania komisji skrutacyjnej. Zgodnie ze statutem Gminy Czersk komisja skrutacyjna liczy 3 osoby. Przewodnicząca poprosiła o zgłaszanie kandydatur radnych do prac w Komisji.
– zgłoszono Dorotę Sabiniarz, która wyraziła zgodę na pracę w Komisji Skrutacyjnej,
– zgłoszono Hannę Borzyszkowską, która wyraziła zgodę na pracę w Komisji Skrutacyjnej,
– zgłoszono Zenona Konefkę, który wyraził zgodę na pracę w Komisji Skrutacyjnej.
Innych kandydatur nie było, w związku z tym przystąpiono do przegłosowania składu komisji skrutacyjnej powołanej w celu przeprowadzenia tajnego głosowania w sprawie wyboru przewodniczącego Rady w składzie:
Dorota Sabiniarz
Hanna Borzyszkowska
Zenon Konefka
– 21 głosami „za” wybrano komisję skrutacyjną.
Przewodnicząca poprosiła o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Rady Miejskiej w Czersku. Radny Krzysztof Przytarski zgłosił kandydaturę Przemysława Bieska-Talewskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie. Radny Łukasz Ossowski poinformował, że klub radnych „My Mieszkańcy” nie wystawi kandydata na Przewodniczącego Rady Miejskiej i poprze kandydaturę Przemysława Bieska-Talewskiego.
Skoro nie było więcej propozycji Przewodnicząca zamknęła listę kandydatów i poprosiła Komisję Skrutacyjną o przystąpienie do prac przygotowawczych związanych z przeprowadzeniem tajnego głosowania.
Przewodnicząca zarządziła przerwę w obradach Rady.
(0:40 – 8:15 cz. 3)
Przewodnicząca wznowiła obrady po przerwie i poprosiła przewodniczącą Komisji Skrutacyjnej o przedstawienie zasad głosowania, co ta uczyniła. Przewodnicząca dopytała czy są uwagi co do przedstawionych zasad głosowania. Takich nie było. Następnie przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej wywoływała każdego z radnych, by ten mógł oddać głos w głosowaniu tajnym.
Przewodnicząca na czas pracy Komisji, to jest ustalenia wyników głosowania i sporządzenia protokołu zarządziła 5’ przerwę.
Przewodnicząca zarządziła przerwę w obradach Rady.
(0:40 – 16:35 cz. 4)
Przewodnicząca wznowiła obrady po przerwie i poprosiła przewodniczącą Komisji Skrutacyjnej o przedstawienie wyników głosowania i odczytanie protokołu.
Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej Hanna Borzyszkowska odczytała wyniki tajnego głosowania, w którym 21 głosami za na Przewodniczącego Rady Miejskiej w Czersku wybrano Przemysława Bieska-Talewskiego.
Przewodnicząca Elwira Bieszke-Binnebesel odczytała treść projektu uchwały nr I/1/24 w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Miejskiej w Czersku, po czym zarządziła głosowanie tego projektu uchwały.
Rodzaj głosowania: większość zwykła
Jawność: jawne
Wynik głosowania: przyjęto
Rozkład głosów
Za (21) | Przeciw (0) | Wtrzymał się (0) | Brak udziału (0) |
Argasiński Jacek Bieliński Zbigniew Biesek-Talewski Przemysław Bieszke-Binnebesel Elwira Borzyszkowska Hanna Bruski Maciej Deja Maciej Grzella Jacek Klunder Kamil Konefka Zenon Kosecki Andrzej Kosobucki Piotr Kozłowska Justyna Kroplewska Lidia Łącka Zofia Ossowski Łukasz Przytarski Krzysztof Reszka Krzysztof Ropińska Bogumiła Sabiniarz Dorota Sikorski Jacek |
|
|
|
Przewodnicząca złożyła gratulacje nowo wybranemu Przewodniczącemu Rady Panu Przemysławowi Bieskowi-Talewskiemu i przekazała prowadzenie dalszej części obrad sesji.
Poprosiła o przekazanie insygniów Przewodniczącego Rady nowemu przewodniczącemu przez poprzedniego przewodniczącego Krzysztofa Przytarskiego.
Przejęcie prowadzenia obrad przez Przewodniczącego Rady Przemysława Bieska-Talewskiego i wystąpienie z mównicy do mieszkańców gminy.
Przewodniczący Rady nadmienił, że zgodnie z postanowieniem Komisarza Wyborczego wskazanie przez niego obligatoryjnych punktów porządku obrad nie oznacza braku możliwości – po dokonaniu wyboru Przewodniczącego Rady – wprowadzenia zgodnie z art. 20 ust. 1a ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym zmian w porządku obrad i rozszerzenia go o inne punkty. W związku z powyższym Przewodniczący wniósł o zmianę porządku obrad w następujący sposób:
Przewodniczący zapytał, czy są inne propozycje dotyczące zmiany porządku obrad. Takich nie było. Radny Łukasz poprosił o przerwę, by radni mogli zapoznać się z proponowaną zmianą.
Przewodniczący zarządził przerwę w obradach Rady.
(0:20 – 1:30 cz. 5)
Przewodniczący zarządził głosowanie nad rozszerzeniem porządku obrad.
Rodzaj głosowania: większość bezwzględna ustawowego składu
Jawność: jawne
Wynik głosowania: przyjęto
Rozkład głosów
Za (21) | Przeciw (0) | Wtrzymał się (0) | Brak udziału (0) |
Argasiński Jacek Bieliński Zbigniew Biesek-Talewski Przemysław Bieszke-Binnebesel Elwira Borzyszkowska Hanna Bruski Maciej Deja Maciej Grzella Jacek Klunder Kamil Konefka Zenon Kosecki Andrzej Kosobucki Piotr Kozłowska Justyna Kroplewska Lidia Łącka Zofia Ossowski Łukasz Przytarski Krzysztof Reszka Krzysztof Ropińska Bogumiła Sabiniarz Dorota Sikorski Jacek |
|
|
|
Przewodniczący zarządził głosowanie nad ustaleniem liczby Wiceprzewodniczący Rady, tj. 1.
Rodzaj głosowania: większość zwykła
Jawność: jawne
Wynik głosowania: przyjęto
Rozkład głosów
Za (20) | Przeciw (1) | Wtrzymał się (0) | Brak udziału (0) |
Argasiński Jacek Biesek-Talewski Przemysław Bieszke-Binnebesel Elwira Borzyszkowska Hanna Bruski Maciej Deja Maciej Grzella Jacek Klunder Kamil Konefka Zenon Kosecki Andrzej Kosobucki Piotr Kozłowska Justyna Kroplewska Lidia Łącka Zofia Ossowski Łukasz Przytarski Krzysztof Reszka Krzysztof Ropińska Bogumiła Sabiniarz Dorota Sikorski Jacek | Bieliński Zbigniew
|
|
|
„
Przewodniczący zapytał czy są uwagi do przedstawionego regulaminu. Uwag nie zgłoszono. W związku z tym wybory wiceprzewodniczącego rady odbędą się na zasadach określonych w regulaminie.
Przewodniczący zarządził głosowanie w sprawie przyjęcia regulaminu głosowania w wyborach na Wiceprzewodniczącego Rady.
Rodzaj głosowania: większość zwykła
Jawność: jawne
Wynik głosowania: przyjęto
Rozkład głosów
Za (21) | Przeciw (0) | Wtrzymał się (0) | Brak udziału (0) |
Argasiński Jacek Bieliński Zbigniew Biesek-Talewski Przemysław Bieszke-Binnebesel Elwira Borzyszkowska Hanna Bruski Maciej Deja Maciej Grzella Jacek Klunder Kamil Konefka Zenon Kosecki Andrzej Kosobucki Piotr Kozłowska Justyna Kroplewska Lidia Łącka Zofia Ossowski Łukasz Przytarski Krzysztof Reszka Krzysztof Ropińska Bogumiła Sabiniarz Dorota Sikorski Jacek |
|
|
|
Przewodniczący przypomniał, że wybór Wiceprzewodniczącego Rady odbywa się w głosowaniu tajnym, stąd konieczność powołania Komisja Skrutacyjnej. Przewodniczący przeszedł do powołania komisji skrutacyjnej i zaproponował, by komisja skrutacyjna pracowała w tym samym składzie co poprzednio. Dopytał, czy są inne propozycje. Takich nie było, zatem:
– zgłoszono Dorotę Sabiniarz, która wyraziła zgodę na pracę w Komisji Skrutacyjnej,
– zgłoszono Hannę Borzyszkowską, która wyraziła zgodę na pracę w Komisji Skrutacyjnej,
– zgłoszono Zenona Konefkę, który wyraził zgodę na pracę w Komisji Skrutacyjnej.
Głosowanie
Przystąpiono do przegłosowania składu komisji skrutacyjnej powołanej w celu przeprowadzenia tajnego głosowania w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego Rady w składzie:
Dorota Sabiniarz
Hanna Borzyszkowska
Zenon Konefka
Rodzaj głosowania: większość zwykła
Jawność: jawne
Wynik głosowania: przyjęto
Rozkład głosów
Za (21) | Przeciw (0) | Wtrzymał się (0) | Brak udziału (0) |
Argasiński Jacek Bieliński Zbigniew Biesek-Talewski Przemysław Bieszke-Binnebesel Elwira Borzyszkowska Hanna Bruski Maciej Deja Maciej Grzella Jacek Klunder Kamil Konefka Zenon Kosecki Andrzej Kosobucki Piotr Kozłowska Justyna Kroplewska Lidia Łącka Zofia Ossowski Łukasz Przytarski Krzysztof Reszka Krzysztof Ropińska Bogumiła Sabiniarz Dorota Sikorski Jacek |
|
|
|
Przewodniczący poprosił o zgłaszanie kandydatów na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Czersku. Radny Piotr Kosobucki zgłosił kandydaturę Krzysztofa Przytarskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie. Radny Łukasz Ossowski zgłosił kandydaturę Macieja Bruskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie.
Skoro nie było więcej propozycji Przewodniczący zamknął listę kandydatów i poprosił Komisję Skrutacyjną o przystąpienie do prac przygotowawczych związanych z przeprowadzeniem tajnego głosowania.
Przewodniczący zarządziła przerwę w obradach Rady.
Przewodniczący wznowił obrady po przerwie i poprosił przewodniczącą Komisji Skrutacyjnej o przedstawienie zasad głosowania, co ta uczyniła. Następnie przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej wywoływała każdego z radnych, by ten mógł oddać głos w głosowaniu tajnym.
Przewodniczący Rady na czas pracy Komisji, to jest ustalenia wyników głosowania i sporządzenia protokołu zarządził 5’ przerwę.
Przewodnicząca zarządziła przerwę w obradach Rady.
Przewodniczący wznowił obrady po przerwie i poprosił przewodniczącą Komisji Skrutacyjnej o przedstawienie wyników głosowania i odczytanie protokołu.
Przewodnicząca Komisji Skrutacyjnej Hanna Borzyszkowska odczytała wyniki tajnego głosowania, w którym 13 głosami „za” na Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Czersku wybrano Krzysztofa Przytarskiego. Radny Maciej Bruski otrzymał 8 głosów „za”.
Przewodniczący odczytał treść projektu uchwały nr I/2/24 w sprawie wyboru Wiceprzewodniczącego Rady Miejskiej w Czersku i zarządził głosowanie tego projektu uchwały.
Rodzaj głosowania: większość zwykła
Jawność: jawne
Wynik głosowania: przyjęto
Rozkład głosów
Za (18) | Przeciw (1) | Wtrzymał się (2) | Brak udziału (0) |
Biesek-Talewski Przemysław Bieszke-Binnebesel Elwira Borzyszkowska Hanna Bruski Maciej Deja Maciej Grzella Jacek Klunder Kamil Konefka Zenon Kosecki Andrzej Kosobucki Piotr Kozłowska Justyna Kroplewska Lidia Łącka Zofia Przytarski Krzysztof Reszka Krzysztof Ropińska Bogumiła Sabiniarz Dorota Sikorski Jacek | Argasiński Jacek
| Bieliński Zbigniew Ossowski Łukasz
|
|
Przewodniczący złożył gratulacje nowo wybranemu Wiceprzewodniczącemu Rady Panu Krzysztofowi Przytarskiemu i zaprosił go do stołu prezydialnego. Wiceprzewodniczący Rady Krzysztof Przytarski z mównicy podziękował za wybór.
Przewodniczący przedstawił treść projektu uchwały i zapytał czy są uwagi do projektu uchwały. Radny Łukasz Ossowski zaproponował zmianę polegająca na połączeniu komisji budżetu (…) z komisją rolnictwa (…), tym samym stałych komisji byłoby 5 a nie 6. Przewodniczący utrzymywał rację swojej pierwotnej propozycji powołania 6 stałych komisji.
Głosowanie
Przewodniczący zarządził głosowanie nad wnioskiem radnego Łukasza Ossowskiego w sprawie połączenia komisji budżetu (…) z komisją rolnictwa (…).
Rodzaj głosowania: większość zwykła
Jawność: jawne
Wynik głosowania: odrzucono
Rozkład głosów
Za (8) | Przeciw (13) | Wtrzymał się (0) | Brak udziału (0) |
Argasiński Jacek Bieliński Zbigniew Bruski Maciej Klunder Kamil Konefka Zenon Kozłowska Justyna Ossowski Łukasz Sikorski Jacek
| Biesek-Talewski Przemysław Bieszke-Binnebesel Elwira Borzyszkowska Hanna Deja Maciej Grzella Jacek Kosecki Andrzej Kosobucki Piotr Kroplewska Lidia Łącka Zofia Przytarski Krzysztof Reszka Krzysztof Ropińska Bogumiła Sabiniarz Dorota |
|
|
Głosowanie
Przewodniczący zarządził głosowanie projektu uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Miejskiej w Czersku, określenia ich składu liczbowego oraz ustalenia przedmiotu ich działania.
Rodzaj głosowania: większość zwykła
Jawność: jawne
Wynik głosowania: przyjęto
Rozkład głosów
Za (14) | Przeciw (4) | Wtrzymał się (3) | Brak udziału (0) |
Biesek-Talewski Przemysław Bieszke-Binnebesel Elwira Borzyszkowska Hanna Deja Maciej Grzella Jacek Kosecki Andrzej Kosobucki Piotr Kroplewska Lidia Łącka Zofia Przytarski Krzysztof Reszka Krzysztof Ropińska Bogumiła Sabiniarz Dorota Sikorski Jacek | Argasiński Jacek Klunder Kamil Kozłowska Justyna Ossowski Łukasz
| Bieliński Zbigniew Bruski Maciej Konefka Zenon
|
|
Przewodniczący zarządził przerwę w obradach Rady.
Przewodniczący poinformował, że do 4 komisji wpisało się powyżej 5 radnych, co wymaga przegłosowania, skoro ustalono w uchwale wcześniej, że komisje mają liczyć do 5 członków. Do komisji rewizyjnej było 6 zgłoszeń, do komisji skarg (…) 6 zgłoszeń, do komisji budżetu (…) 4 zgłoszenia, do komisji oświaty (…). 6 zgłoszeń, do komisji rolnictwa (…) 6 zgłoszeń, do komisji zdrowia (…) 5 zgłoszeń. Przewodniczący zaproponował sposób eliminacji w komisjach, gdzie jest nadwyżka chętnych. Rozwiązała się dyskusja radnych na temat zaproponowanej formy eliminacji, nie osiągnięto kompromisu.
Przewodniczący zarządził przerwę w obradach Rady.
Przewodniczący zaproponował głosowanie na kartach, gdzie spośród 6 kandydatów należy wybrać max. 5. Radny Zbigniew Bieliński polemizował. Przewodniczący tłumaczył. Mecenas tłumaczył jak można by rozwiązać problem. Przewodniczący dodał komentarz. Radny Zbigniew Bieliński odpowiedział. Mecenas odpowiedział. Radna Zofia Łącka opowiedziała się. Radny Zbigniew Bieliński dyskutował. Radny Maciej Deja wyraził zdanie. Radny Łukasz Ossowski mówił o zmianie uchwały nr I/3/24. Radna Justyna Kozłowska poparła radnego Łukasza Ossowskiego. Radna Bogumiła Ropińska optowała za głosowaniem na podpisanych kartach. Radny Łukasz Ossowski dążył do zwiększenia liczebności składów komisji. Przewodniczący dążył do przegłosowania formy wyboru członków komisji.
Przewodniczący zarządził przerwę w obradach Rady.
Radny Łukasz Ossowski zgłosił wniosek formalny o zmianę porządku obrad polegająca na zmianie uchwały nr I/3/24.
Przewodniczący zarządził głosowanie wniosku radnego Łukasza Ossowskiego o zmianę porządku obrad polegająca na zmianie uchwały nr I/3/24.
Rodzaj głosowania: większość bezwzględna ustawowego składu
Jawność: jawne
Wynik głosowania: odrzucono
Rozkład głosów
Za (8) | Przeciw (13) | Wtrzymał się (0) | Brak udziału (0) |
Argasiński Jacek Bieliński Zbigniew Bruski Maciej Klunder Kamil Konefka Zenon Kozłowska Justyna Ossowski Łukasz Sikorski Jacek
| Biesek-Talewski Przemysław Bieszke-Binnebesel Elwira Borzyszkowska Hanna Deja Maciej Grzella Jacek Kosecki Andrzej Kosobucki Piotr Kroplewska Lidia Łącka Zofia Przytarski Krzysztof Reszka Krzysztof Ropińska Bogumiła Sabiniarz Dorota |
|
|
Rodzaj głosowania: większość zwykła
Jawność: jawne
Wynik głosowania: przyjęto
Rozkład głosów
Za (16) | Przeciw (3) | Wtrzymał się (2) | Brak udziału (0) |
Argasiński Jacek Biesek-Talewski Przemysław Bieszke-Binnebesel Elwira Borzyszkowska Hanna Deja Maciej Grzella Jacek Konefka Zenon Kosecki Andrzej Kosobucki Piotr Kroplewska Lidia Łącka Zofia Przytarski Krzysztof Reszka Krzysztof Ropińska Bogumiła Sabiniarz Dorota Sikorski Jacek | Bieliński Zbigniew Kozłowska Justyna Ossowski Łukasz
| Bruski Maciej Klunder Kamil
|
|
Przewodniczący zarządził przerwę w obradach Rady.
do komisji rewizyjnej – Bogumiłę Ropińską,
do komisji skarg (…) – Macieja Deję,
do komisji budżetu (…) – Zofię Łacką,
do komisji oświaty (…) – Elwire Bieszke-Binnebesel,
do komisji rolnictwa (…) – Krzysztofa Reszkę,
do komisji zdrowia (…) – Lidię Kroplewską.
Przewodniczący dopytał czy są inne propozycje na przewodniczących komisji, ale takich nie było.
Przewodniczący zarządził głosowanie projektu uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Miejskiej w Czersku, określenia ich składu liczbowego oraz ustalenia przedmiotu ich działania.
Rodzaj głosowania: większość zwykła
Jawność: jawne
Wynik głosowania: przyjęto
Rozkład głosów
Za (13) | Przeciw (0) | Wtrzymał się (8) | Brak udziału (0) |
Biesek-Talewski Przemysław Bieszke-Binnebesel Elwira Borzyszkowska Hanna Deja Maciej Grzella Jacek Kosecki Andrzej Kosobucki Piotr Kroplewska Lidia Łącka Zofia Przytarski Krzysztof Reszka Krzysztof Ropińska Bogumiła Sabiniarz Dorota |
| Argasiński Jacek Bieliński Zbigniew Bruski Maciej Klunder Kamil Konefka Zenon Kozłowska Justyna Ossowski Łukasz Sikorski Jacek
|
|
Przewodniczący zarządził głosowanie projektu uchwały w sprawie wyznaczenia dodatkowego przedstawiciela Gminy Czersk w zgromadzeniu Związku Gmin „W Sercu Borów Tucholskich”.
Rodzaj głosowania: większość zwykła
Jawność: jawne
Wynik głosowania: przyjęto
Rozkład głosów
Za (21) | Przeciw (0) | Wtrzymał się (0) | Brak udziału (0) |
Argasiński Jacek Bieliński Zbigniew Biesek-Talewski Przemysław Bieszke-Binnebesel Elwira Borzyszkowska Hanna Bruski Maciej Deja Maciej Grzella Jacek Klunder Kamil Konefka Zenon Kosecki Andrzej Kosobucki Piotr Kozłowska Justyna Kroplewska Lidia Łącka Zofia Ossowski Łukasz Przytarski Krzysztof Reszka Krzysztof Ropińska Bogumiła Sabiniarz Dorota Sikorski Jacek |
|
|
|
Sekretarz Grzegorz Zabrocki powiedział o wyborze go dziś na starostę kościerskiego. Tym samym podziękował za współpracę jako sekretarz gminy Czersk. Przewodniczący pogratulował wyniku i podziękował za dotychczasową współpracę. Mecenas przypomniał o obowiązku złożenia przez radnych oświadczeń majątkowych w ciągu 30 dni od złożenia ślubowania, tj. do 6 czerwca 2024 r .
Przewodniczący podziękował za udział i zakończył I sesję Rady Miejskiej w Czersku.
Protokolant Przewodniczący Rady
Anna Śledź Przemysław Biesek-Talewski