PROTOKÓŁ

z LI sesji Rady Miejskiej w Czersku odbytej 29 listopada 2022 r. w sali Centrum Informacji Turystycznej w Czersku

 

Sesji przewodniczył:                                                                                 Przewodniczący Rady

  Krzysztof Przytarski

Sesja rozpoczęła się o godz. 12:00 z zakończyła o godz. 16:30.

W sesji wzięło udział 21 radnych, zgodnie z załączoną listą obecności.

 

W sesji również udział wzięli:

  1. Przemysław Biesek-Talewski
  2. Bogumiła Ropińska
  3. Wiesława Modrzejewska
  4. Grzegorz Zabrocki
  5. Władysław Rzepczyński
  6. Małgorzata Janikowska
  7. Przemysław Bloch
  8. Wojciech Laska
  9. Aleksandra Stasińska

– Burmistrz

– Zastępca Burmistrza

– Skarbnik Gminy

– Sekretarz Gminy

– Radca prawny

– Naczelnik Wydziału Planowania i Gospodarki

– Naczelnik Wydziału Inwestycji i Infrastruktury

– Naczelnik Wydziału Bezpieczeństwa i Środowiska

– Dyrektor SPZOZ w Czersku 

 

 

 

 

Ad. 1 Otwarcie sesji (0:10 – 5: cz. 1)

Otwarcia sesji dokonał Przewodniczący Rady Krzysztof Przytarski. Przywitał radnych, Burmistrza i Zastępcę Burmistrza, Skarbnika, Sekretarza, Mecenasa, dyrektor SPZOZ i pracowników Ośrodka Profilaktyki Rodzinnej wraz z wolontariuszami z LO w Czersku i ZS w Malachinie, a także pracowników UM, przewodniczących osiedli i sołtysa, przedstawicieli mediów i mieszkańców gminy. Przewodniczący stwierdził prawomocność posiedzenia Rady. Nadmienił, że w sesji uczestniczy 20 radnych, co daje quorum do podejmowania prawomocnych uchwał oraz wniosków. Przewodniczący powiedział o kampanii pn. „Biała wstążka”, która ma zapobiegać przemocy wobec kobiet, nad którą w naszej gminie patronat objęli pracownicy OPR i wolontariusze ze szkół LO i ZS. Tym samym Przewodniczący zachęcił do przyłączenia się do akcji wszystkich obecnych na obradach.

 

Ad. 2 Przyjęcie ewentualnych zmian w porządku obrad (1:552:15 cz. 2)

Przewodniczący zapytał czy do zaproponowanego porządku obrad są jakieś uwagi. Żadnych uwag nie zgłoszono.

Przyjęto porządek obrad o następującej treści

 

1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

2. Przyjęcie ewentualnych zmian w porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

4. Podjęcie uchwał w sprawie:

  1.  
  2.  
  3.  
  4.  
    1. zmiany uchwały budżetowej na rok 2022 – projekt nr 1,
    2. zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Czersk na lata 2022 – 2039 – projekt nr 2,
    3. określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości – projekt nr 3,
    4. określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych – projekt nr 4,
    5. obniżenia ceny skupu 1 dt żyta dla celów wymiaru podatku rolnego – projekt nr 5,
    6. ustalenia opłaty targowej – projekt nr 6,
    7. wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty – projekt nr 7,
    8. miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w rejonie ulicy Widokowej w Ostrowitem – projekt nr 8,
    9. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w rejonie ulicy Starego Urzędu w Czersku – projekt nr 9,
    10. ustalenia stawki za 1 km przebiegu pojazdu, uwzględnianej przy obliczeniu zwrotu rodzicom kosztów przewozu dziecka, ucznia oraz rodzica – projekt nr 10,
    11. wyrażenia zgody na zawarcie umów o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego – projekt nr 11,
    12. zmiany uchwały nr XII/145/19 w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych oraz warunków i zasad korzystania z przystanków – projekt nr 12,
    13. ustalenia przebiegu drogi gminnej ul. Piotra Ferensa w Czersku – projekt nr 13,
    14. zmiany uchwały nr XIX/234/20 w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze – projekt nr 14.

5. Informacja dotycząca ochrony zdrowia na terenie Gminy Czersk oraz o funkcjonowaniu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Czersku.

6. Informacja o wykonaniu budżetu za III kwartał 2022 r.   

7. Sprawozdanie z pracy Burmistrza.

8. Sprawy bieżące, wolne wnioski i informacje.

9. Zakończenie sesji.

Ad. 3 Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji (2:155:10 cz. 1)

Przewodniczący zapytał czy są uwagi do protokołu z L sesji RM w dniu 25 października 2022 r. Żadnych uwag nie zgłoszono.

Głosowanie

Przewodniczący zarządził głosowanie protokołu z L sesji RM w dniu 25 października 2022 r.

 

Rodzaj głosowania: większość zwykła

Jawność: jawne

Wynik głosowania: przyjęto

 

Rozkład głosów

Za (17)

Przeciw (1)

Wtrzymał się (2)

Brak udziału (0)

Bieszke-Binnebesel Elwira

Bruski Maciej

Czarnowska Wiesława

Deja Maciej

Fierek Barbara

Formella Łukasz

Grzella Jacek

Konefka Zenon

Kosobucki Piotr

Kroplewska Lidia

Łącka Zofia

Pozorski Stanisław

Pruski Jakub

Przytarski Krzysztof

Pyżewska Beata

Reszka Ewa

Zawiszewska Lucyna

Szpręga Daniel

 

Argasiński Jacek

Kobierowski Grzegorz

 

 

Ad. 4 Podjęcie uchwał w sprawie:

Ad. 4.1 zmiany uchwały budżetowej na rok 2022 – projekt nr 1 (5:1530:20 cz. 2)

Przewodniczący oddał głos Skarbnik, która wyjaśniła istotę projektu uchwały. Przewodniczący otworzył dyskusję i zapytał, kto z Państwa Radnych chciałby zabrać głos. Jako pierwszy dopytał radny Maciej Bruski, na co odpowiedział  Burmistrz. Kolejno radny Daniel Szpręga poruszył kilka kwestii, na które odpowiedzieli udzielili Burmistrz, Wiceburmistrz i Mecenas. Radny Maciej Bruski dopytał o rolkowisko, na co odpowiedział Burmistrz. Więcej pytań nie zgłoszono.

Głosowanie

Przewodniczący zarządził głosowanie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej na rok 2022.

 

Rodzaj głosowania: większość zwykła

Jawność: jawne

Wynik głosowania: przyjęto

 

Rozkład głosów

Za (20)

Przeciw (0)

Wtrzymał się (0)

Brak udziału (0)

Argasiński Jacek

Bieszke-Binnebesel Elwira

Bruski Maciej

Czarnowska Wiesława

Deja Maciej

Fierek Barbara

Formella Łukasz

Grzella Jacek

Kobierowski Grzegorz

Konefka Zenon

Kosobucki Piotr

Kroplewska Lidia

Łącka Zofia

Pozorski Stanisław

Pruski Jakub

Przytarski Krzysztof

Pyżewska Beata

Reszka Ewa

Szpręga Daniel

Zawiszewska Lucyna

 

 

 

Ad. 4.2 zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Czersk na lata 2022 – 2039 – projekt nr 2 (30:3031:40 cz. 2)

Przewodniczący oddał głos Skarbnik, która wyjaśniła istotę projektu uchwały. Przewodniczący otworzył dyskusję i zapytał, kto z Państwa Radnych chciałby zabrać głos. Żadnych uwag nie zgłoszono.

 

Głosowanie

Przewodniczący zarządził głosowanie projektu uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej Gminy Czersk na lata 2022 – 2039.

 

Rodzaj głosowania: większość zwykła

Jawność: jawne

Wynik głosowania: przyjęto

 

Rozkład głosów

Za (20)

Przeciw (0)

Wtrzymał się (0)

Brak udziału (0)

Argasiński Jacek

Bieszke-Binnebesel Elwira

Bruski Maciej

Czarnowska Wiesława

Deja Maciej

Fierek Barbara

Formella Łukasz

Grzella Jacek

Kobierowski Grzegorz

Konefka Zenon

Kosobucki Piotr

Kroplewska Lidia

Łącka Zofia

Pozorski Stanisław

Pruski Jakub

Przytarski Krzysztof

Pyżewska Beata

Reszka Ewa

Szpręga Daniel

Zawiszewska Lucyna

 

 

 

Ad. 4.3 określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości – projekt nr 3 (31:4548:30 cz. 2)

Przewodniczący oddał głos Burmistrzowi, który zapowiedział prezentację multimedialną w sprawie wszystkich projektów uchwał dotyczących spraw podatkowych. Burmistrz nawiązał najpierw do projektu budżetu na rok 2023, po czym odniósł się do proponowanych podwyżek stawek podatku od nieruchomości. Przewodniczący otworzył dyskusję i zapytał, kto z Państwa Radnych chciałby zabrać głos. Jako pierwszy dopytał radny Daniel Szpręga, który zapytał o zdanie w kwestii podwyżek rady gospodarczej działającej przy burmistrzu, na co odpowiedział Burmistrz. Radny Daniel Szpręda zapytał jeszcze o skutek finansowy podwyżki o 15%, na co odpowiedzieli Skarbnik i Burmistrz. Przewodniczący odniósł się do proponowanej podwyżki podatku.

Głosowanie

Przewodniczący zarządził głosowanie projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.

 

Rodzaj głosowania: większość zwykła

Jawność: jawne

Wynik głosowania: przyjęto

 

Rozkład głosów

Za (19)

Przeciw (0)

Wtrzymał się (1)

Brak udziału (0)

Argasiński Jacek

Bieszke-Binnebesel Elwira

Bruski Maciej

Czarnowska Wiesława

Deja Maciej

Fierek Barbara

Formella Łukasz

Grzella Jacek

Kobierowski Grzegorz

Konefka Zenon

Kosobucki Piotr

Kroplewska Lidia

Łącka Zofia

Pozorski Stanisław

Pruski Jakub

Przytarski Krzysztof

Pyżewska Beata

Reszka Ewa

Zawiszewska Lucyna

 

Szpręga Daniel

 

 

Ad. 4.4 określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych – projekt nr 4 (48:3551:10 cz. 2)

Przewodniczący oddał głos Burmistrzowi, który kontynuował prezentację multimedialną, tym razem dotyczącą podatku od środków transportowych. Przewodniczący otworzył dyskusję i zapytał, kto z Państwa Radnych chciałby zabrać głos. Żadnych uwag nie zgłoszono.

Głosowanie

Przewodniczący zarządził głosowanie projektu uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych.

 

Rodzaj głosowania: większość zwykła

Jawność: jawne

Wynik głosowania: przyjęto

 

Rozkład głosów

Za (20)

Przeciw (0)

Wtrzymał się (0)

Brak udziału (0)

Argasiński Jacek

Bieszke-Binnebesel Elwira

Bruski Maciej

Czarnowska Wiesława

Deja Maciej

Fierek Barbara

Formella Łukasz

Grzella Jacek

Kobierowski Grzegorz

Konefka Zenon

Kosobucki Piotr

Kroplewska Lidia

Łącka Zofia

Pozorski Stanisław

Pruski Jakub

Przytarski Krzysztof

Pyżewska Beata

Reszka Ewa

Szpręga Daniel

Zawiszewska Lucyna

 

 

 

Ad. 4.5 obniżenia ceny skupu 1 dt żyta dla celów wymiaru podatku rolnego – projekt nr 5 (0:00 – 02:00 cz. 3)

Przewodniczący oddał głos Burmistrzowi, który kontynuował prezentację multimedialną, tym razem dotyczącą podatku rolnego. Przewodniczący otworzył dyskusję i zapytał, kto z Państwa Radnych chciałby zabrać głos. Żadnych uwag nie zgłoszono.

Głosowanie

Przewodniczący zarządził głosowanie projektu uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu 1 dt żyta dla celów wymiaru podatku rolnego.

 

Rodzaj głosowania: większość zwykła

Jawność: jawne

Wynik głosowania: przyjęto

 

Rozkład głosów

Za (20)

Przeciw (0)

Wtrzymał się (0)

Brak udziału (0)

Argasiński Jacek

Bieszke-Binnebesel Elwira

Bruski Maciej

Czarnowska Wiesława

Deja Maciej

Fierek Barbara

Formella Łukasz

Grzella Jacek

Kobierowski Grzegorz

Konefka Zenon

Kosobucki Piotr

Kroplewska Lidia

Łącka Zofia

Pozorski Stanisław

Pruski Jakub

Przytarski Krzysztof

Pyżewska Beata

Reszka Ewa

Szpręga Daniel

Zawiszewska Lucyna

 

 

 

Ad. 4.6 ustalenia opłaty targowej – projekt nr 6 (2:0512:35 cz. 3)

Przewodniczący oddał głos Burmistrzowi, który kontynuował prezentację multimedialną, tym razem dotyczącą opłaty targowej. Przewodniczący otworzył dyskusję i zapytał, kto z Państwa Radnych chciałby zabrać głos. Radny Daniel Szpręga wyraził sprzeciw dot. planowanego wzrostu opłaty, zaapelował o pozostawienie opłaty na tym samym poziomie co w roku 2022, do czego odniósł się Burmistrz.

Głosowanie

Przewodniczący zarządził głosowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia opłaty targowej.

 

Rodzaj głosowania: większość zwykła

Jawność: jawne

Wynik głosowania: przyjęto

 

Rozkład głosów

Za (18)

Przeciw (1)

Wtrzymał się (1)

Brak udziału (0)

Argasiński Jacek

Bieszke-Binnebesel Elwira

Bruski Maciej

Czarnowska Wiesława

Deja Maciej

Fierek Barbara

Formella Łukasz

Grzella Jacek

Konefka Zenon

Kosobucki Piotr

Kroplewska Lidia

Łącka Zofia

Pozorski Stanisław

Pruski Jakub

Przytarski Krzysztof

Pyżewska Beata

Reszka Ewa

Zawiszewska Lucyna

Szpręga Daniel

 

Kobierowski Grzegorz

 

 

Ad. 4.7 wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty – projekt nr 7 (12:4030:30 cz. 3, 0:30 – 37:35 cz.4)

Przewodniczący oddał głos Burmistrzowi, który nawiązał do prezentacji, która była już omówiona na posiedzeniu wspólnym komisji, a pokazywała przyczyny wzrostu kosztów działania systemu. Dlatego, że nie wszyscy radni uczestniczyli w posiedzeniu, ale też dla wiedzy mieszkańców, dziś postanowiono przedstawić jeszcze raz prezentację, co uczynił naczelnik Wojciech Laska.

PRZERWA

Przewodniczący zarządził przerwę w obradach Rady.

 

Przewodniczący wznowił obrady po przerwie i otworzył dyskusję, zapytał, kto z Państwa Radnych chciałby zabrać głos. Radny Łukasz Formalla, który odniósł się do samej prezentacji oraz złożył wniosek klubu „Dla Naszej Gminy” dot. wzrostu stawek za gospodarowanie odpadami o średnio 35%  (wniosek w załączeniu). Następnie o głos poprosił radny Daniel Szpręga, który zwrócił się do radnego Łukasza Formelli skutki finansowe proponowanych   zmian. Radny Danel Szpręga również wyszedł z propozycją zmian stawek, które odczytał, podkreślając, że propozycja Pana Burmistrza nie jest dla niego do zaakceptowania:      

„1. Zmiana § 2 ust. 2:

1)      35,00 zł. za osobę w przypadku zamieszkiwania danej nieruchomości przez jedną osobę.

2)      33,00 zł. za osobę w przypadku zamieszkiwania danej nieruchomości przez dwie osoby.

3)      31,00 zł. za osobę w przypadku zamieszkiwania danej nieruchomości przez trzy osoby.

4)      29,00 zł. za osobę w przypadku zamieszkiwania danej nieruchomości przez cztery osoby.

5)      27,00 zł. za osobę w przypadku zamieszkiwania danej nieruchomości przez pięć osób.

6)      25,00 zł. za osobę w przypadku zamieszkiwania danej nieruchomości przez sześć osób lub więcej osób, przy czym maksymalna opłata wynosi 150 zł.

2.  Zmiana § 2 ust. 4 analogicznie jak w § 2 ust. 2.

3.  Zmianę  § 3 ust. 1:

1)      70,00 zł. za osobę w przypadku zamieszkiwania danej nieruchomości przez jedną osobę.

2)      66,00 zł. za osobę w przypadku zamieszkiwania danej nieruchomości przez dwie osoby.

3)      62,00 zł.  ……. przez trzy osoby

4)      58,00 zł. ……… przez cztery osoby

5)      54,00 zł. ……….przez pięć osób

6)      50,00 zł. za osobę w przypadku zamieszkiwania danej nieruchomości przez sześć osób lub więcej osób, przy czym maksymalna opłata wynosi 300 zł.

4.  Zmianę § 3 ust. 3 analogicznie jak w § 3 ust. 1.

5.  Zmianę § 4 ust. 1.

Ustala się zwolnienie z części miesięcznej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku deklaracji o kompostowaniu bioodpadów przez właścicieli nieruchomości jednorodzinnych w wysokości 1 zł. od osoby/miesiąc, przy czym maksymalna wysokość zwolnienia wynosi 6 zł. od nieruchomości.

Burmistrz odniósł się do wniosku radnego Daniela Szpręgi i zauważył, że jego propozycja nie pokrywa kosztów funkcjonowania systemu. Radny Łukasz Formella uzasadnił swoją propozycję. Naczelnik Wojciech Laska przedstawił symulację propozycji radnych Daniela Szpręgi i Łukasza Formelli. Radny Daniel Szpręga odniósł się do słów Burmistrza. Burmistrz podtrzymał swoje zdanie. Mecenas ocenił, że głosując nad dwoma wnioskami, w przypadku przegłosowania pierwszego, drugi staje się bezprzedmiotowym. Rady Krzysztof Reszka odniósł się do propozycji radnego Daniela Szpręgi.

Głosowanie

Przewodniczący zarządził głosowanie nad wnioskiem klubu „Dla Naszej Gminy” ws. stawek za gospodarowanie odpadami.

 

Rodzaj głosowania: większość zwykła

Jawność: jawne

Wynik głosowania: przyjęto

 

Rozkład głosów

Za (16)

Przeciw (2)

Wtrzymał się (3)

Brak udziału (0)

Bieszke-Binnebesel Elwira

Czarnowska Wiesława

Deja Maciej

Fierek Barbara

Formella Łukasz

Grzella Jacek

Konefka Zenon

Kosobucki Piotr

Kroplewska Lidia

Łącka Zofia

Pozorski Stanisław

Pruski Jakub

Przytarski Krzysztof

Pyżewska Beata

Reszka Krzysztof

Reszka Ewa

Argasiński Jacek

Szpręga Daniel

 

Bruski Maciej

Kobierowski Grzegorz

Zawiszewska Lucyna

 

 

Głosowanie

Przewodniczący zarządził głosowanie projektu uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty.

 

Rodzaj głosowania: większość zwykła

Jawność: jawne

Wynik głosowania: przyjęto

 

Rozkład głosów

Za (18)

Przeciw (1)

Wtrzymał się (2)

Brak udziału (0)

Bieszke-Binnebesel Elwira

Bruski Maciej

Czarnowska Wiesława

Deja Maciej

Fierek Barbara

Formella Łukasz

Grzella Jacek

Kobierowski Grzegorz

Konefka Zenon

Kosobucki Piotr

Kroplewska Lidia

Łącka Zofia

Pozorski Stanisław

Pruski Jakub

Przytarski Krzysztof

Pyżewska Beata

Reszka Krzysztof

Reszka Ewa

Szpręga Daniel

 

Argasiński Jacek

Zawiszewska Lucyna

 

 

Ad. 4.8 miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w rejonie ulicy Widokowej w Ostrowitem – projekt nr 8 (37:4040:45 cz. 4)

Przewodniczący oddał głos Burmistrzowi, który wyjaśnił istotę projektu uchwały. Przewodniczący otworzył dyskusję i zapytał, kto z Państwa Radnych chciałby zabrać głos. Żadnych uwag nie zgłoszono.

Głosowanie

Przewodniczący zarządził głosowanie projektu uchwały w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w rejonie ulicy Widokowej w Ostrowitem.

 

Rodzaj głosowania: większość zwykła

Jawność: jawne

Wynik głosowania: przyjęto

 

Rozkład głosów

Za (19)

Przeciw (0)

Wtrzymał się (0)

Brak udziału (0)

Argasiński Jacek

Bieszke-Binnebesel Elwira

Bruski Maciej

Czarnowska Wiesława

Deja Maciej

Formella Łukasz

Grzella Jacek

Kobierowski Grzegorz

Konefka Zenon

Kosobucki Piotr

Kroplewska Lidia

Łącka Zofia

Pozorski Stanisław

Przytarski Krzysztof

Pyżewska Beata

Reszka Krzysztof

Reszka Ewa

Szpręga Daniel

Zawiszewska Lucyna

 

 

 

Ad. 4.9 przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w rejonie ulicy Starego Urzędu w Czersku – projekt nr 9 (40:5047:55 cz. 4)

Przewodniczący oddał głos Burmistrzowi, który wyjaśnił istotę projektu uchwały. Przewodniczący otworzył dyskusję i zapytał, kto z Państwa Radnych chciałby zabrać głos. Radny Daniel Szpręga dopytał, na co odpowiedział Burmistrz.

Głosowanie

Przewodniczący zarządził głosowanie projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w rejonie ulicy Starego Urzędu w Czersku.

 

Rodzaj głosowania: większość zwykła

Jawność: jawne

Wynik głosowania: przyjęto

 

Rozkład głosów

Za (18)

Przeciw (0)

Wtrzymał się (1)

Brak udziału (0)

Argasiński Jacek

Bieszke-Binnebesel Elwira

Bruski Maciej

Czarnowska Wiesława

Deja Maciej

Formella Łukasz

Grzella Jacek

Kobierowski Grzegorz

Konefka Zenon

Kosobucki Piotr

Kroplewska Lidia

Łącka Zofia

Pozorski Stanisław

Przytarski Krzysztof

Pyżewska Beata

Reszka Ewa

Reszka Krzysztof

Zawiszewska Lucyna

 

Szpręga Daniel

 

 

Ad. 4.10 ustalenia stawki za 1 km przebiegu pojazdu, uwzględnianej przy obliczeniu zwrotu rodzicom kosztów przewozu dziecka, ucznia oraz rodzica – projekt nr 10 (48:00 50:15 cz. 4)

Przewodniczący oddał głos Sekretarzowi, który wyjaśnił istotę projektu uchwały. Przewodniczący otworzył dyskusję i zapytał, kto z Państwa Radnych chciałby zabrać głos. Żadnych uwag nie zgłoszono.

Głosowanie

Przewodniczący zarządził głosowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia stawki za 1 km przebiegu pojazdu, uwzględnianej przy obliczeniu zwrotu rodzicom kosztów przewozu dziecka, ucznia oraz rodzica.

 

Rodzaj głosowania: większość zwykła

Jawność: jawne

Wynik głosowania: przyjęto

 

Rozkład głosów

Za (20)

Przeciw (0)

Wtrzymał się (0)

Brak udziału (0)

Argasiński Jacek

Bieszke-Binnebesel Elwira

Bruski Maciej

Czarnowska Wiesława

Deja Maciej

Formella Łukasz

Grzella Jacek

Kobierowski Grzegorz

Konefka Zenon

Kosobucki Piotr

Kroplewska Lidia

Łącka Zofia

Pozorski Stanisław

Pruski Jakub

Przytarski Krzysztof

Pyżewska Beata

Reszka Krzysztof

Reszka Ewa

Szpręga Daniel

Zawiszewska Lucyna

 

 

 

Ad. 4.11 wyrażenia zgody na zawarcie umów o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego – projekt nr 11 (50:2054:05 cz. 4)

Przewodniczący oddał głos Burmistrzowi, który wyjaśnił istotę projektu uchwały. Przewodniczący otworzył dyskusję i zapytał, kto z Państwa Radnych chciałby zabrać głos. Radny Maciej Deja dopytał, na co odpowiedział Burmistrz.

Głosowanie

Przewodniczący zarządził głosowanie projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego.

 

Rodzaj głosowania: większość zwykła

Jawność: jawne

Wynik głosowania: przyjęto

 

Rozkład głosów

Za (20)

Przeciw (0)

Wtrzymał się (0)

Brak udziału (0)

Argasiński Jacek

Bieszke-Binnebesel Elwira

Bruski Maciej

Czarnowska Wiesława

Deja Maciej

Formella Łukasz

Grzella Jacek

Kobierowski Grzegorz

Konefka Zenon

Kosobucki Piotr

Kroplewska Lidia

Łącka Zofia

Pozorski Stanisław

Pruski Jakub

Przytarski Krzysztof

Pyżewska Beata

Reszka Ewa

Reszka Krzysztof

Szpręga Daniel

Zawiszewska Lucyna

 

 

 

Ad. 4.12 zmiany uchwały nr XII/145/19 w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych oraz warunków i zasad korzystania z przystanków – projekt nr 12 (54:1055:35 cz. 4)

Przewodniczący oddał głos Burmistrzowi, który wyjaśnił istotę projektu uchwały. Przewodniczący otworzył dyskusję i zapytał, kto z Państwa Radnych chciałby zabrać głos. Żadnych uwag nie zgłoszono.

Głosowanie

Przewodniczący zarządził głosowanie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XII/145/19 w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych oraz warunków i zasad korzystania z przystanków.

 

Rodzaj głosowania: większość zwykła

Jawność: jawne

Wynik głosowania: przyjęto

 

Rozkład głosów

Za (20)

Przeciw (0)

Wtrzymał się (0)

Brak udziału (0)

Argasiński Jacek

Bieszke-Binnebesel Elwira

Bruski Maciej

Czarnowska Wiesława

Deja Maciej

Formella Łukasz

Grzella Jacek

Kobierowski Grzegorz

Konefka Zenon

Kosobucki Piotr

Kroplewska Lidia

Łącka Zofia

Pozorski Stanisław

Pruski Jakub

Przytarski Krzysztof

Pyżewska Beata

Reszka Ewa

Reszka Krzysztof

Szpręga Daniel

Zawiszewska Lucyna

 

 

 

Ad. 4.13 ustalenia przebiegu drogi gminnej ul. Piotra Ferensa w Czersku – projekt nr 13 (55:4056:15 cz. 4)

Przewodniczący oddał głos Burmistrzowi, który wyjaśnił istotę projektu uchwały. Przewodniczący otworzył dyskusję i zapytał, kto z Państwa Radnych chciałby zabrać głos. Żadnych uwag nie zgłoszono.

Głosowanie

Przewodniczący zarządził głosowanie projektu uchwały w sprawie ustalenia przebiegu drogi gminnej ul. Piotra Ferensa w Czersku.

 

Rodzaj głosowania: większość zwykła

Jawność: jawne

Wynik głosowania: przyjęto

 

Rozkład głosów

Za (20)

Przeciw (0)

Wtrzymał się (0)

Brak udziału (0)

Argasiński Jacek

Bieszke-Binnebesel Elwira

Bruski Maciej

Czarnowska Wiesława

Deja Maciej

Formella Łukasz

Grzella Jacek

Kobierowski Grzegorz

Konefka Zenon

Kosobucki Piotr

Kroplewska Lidia

Łącka Zofia

Pozorski Stanisław

Pruski Jakub

Przytarski Krzysztof

Pyżewska Beata

Reszka Ewa

Reszka Krzysztof

Szpręga Daniel

Zawiszewska Lucyna

 

 

 

Ad. 4.14 zmiany uchwały nr XIX/234/20 w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze – projekt nr 14 (0:0014:45 cz. 5)

Przewodniczący oddał głos Wiceburmistrz, która wyjaśniła na czym polegają zmiany w uchwale. Przewodniczący otworzył dyskusję i zapytał, kto z Państwa Radnych chciałby zabrać głos. Radny Daniel Szpręga dopytał, na co odpowiedziały Wiceburmistrz i dyrektor CUS.

Głosowanie

Przewodniczący zarządził głosowanie projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały nr XIX/234/20 w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze.

 

Rodzaj głosowania: większość zwykła

Jawność: jawne

Wynik głosowania: przyjęto

 

Rozkład głosów

Za (20)

Przeciw (0)

Wtrzymał się (0)

Brak udziału (0)

Argasiński Jacek

Bieszke-Binnebesel Elwira

Bruski Maciej

Czarnowska Wiesława

Deja Maciej

Formella Łukasz

Grzella Jacek

Kobierowski Grzegorz

Konefka Zenon

Kosobucki Piotr

Kroplewska Lidia

Łącka Zofia

Pozorski Stanisław

Pruski Jakub

Przytarski Krzysztof

Pyżewska Beata

Reszka Krzysztof

Reszka Ewa

Szpręga Daniel

Zawiszewska Lucyna

 

 

 

Ad. 5 Informacja dotycząca ochrony zdrowia na terenie Gminy Czersk oraz o funkcjonowaniu Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Czersku (14:5039:35 cz. 5)

Przewodniczący zaprosił do mównicy dyrektor SPZPZ w Czersku, która to opowiedziała o funkcjonowaniu ośrodka zdrowia. Przewodniczący otworzył dyskusję i zapytał, kto z Państwa Radnych chciałby zabrać głos. Radni Daniel Szpręga i Jacek Argasiński dopytali o niektóre sprawy, na co odpowiedziała dyrektor SPZOZ. Przewodniczący podziękował Dyrektor SPZOZ za wystąpienie.

Ad. 6 Informacja o wykonaniu budżetu za III kwartał 2022 r. (39:4043:30 cz. 5)

Przewodniczący poprosił Skarbnik o przedstawienie informacji o wykonaniu budżetu za III kwartał 2022 r., co uczyniła. Przewodniczący otworzył dyskusję i zapytał, kto z Państwa Radnych chciałby zabrać głos. Radny Jacek Argasiński dopytał, na co odpowiedziała Skarbnik.

Ad. 7 Sprawozdanie z pracy Burmistrza (43:4048:45 cz. 5)

Przewodniczący otworzył dyskusję. Radny Jacek Argasiński zapytał o spotkania 28 października (ws. przebudowy układu drogowego w centrum Czerska)  i 4 listopada (ws. budowy linii elektrycznej do elektrowni jądrowej), na co odpowiedział Burmistrz.

Ad. 8 Sprawy bieżące, wolne wnioski i informacje (48:501:26:00 cz. 5)

Przewodniczący poinformował o planowanej następnej sesji RM na 20 grudnia na godz. 12:00 oraz o kalendarzach dla radnych. Radny Maciej Bruski wrócił do tematu lodowiska. Radny Daniel Szpręga zapytał o pozwolenie na budowę domu kultury w Czersku i koszty zmiany projektu, tunel pod torami przy dworcu w Czersku, o ul. Nowokolejową, o budynek zakupiony dla AZK, o spółdzielnię inwalidzką ‘Równość”, o budowę parkingu na skrzyżowaniu ul. Browarowej i Al. 1000lecia, o dystrybucję węgla i koszty transportu, o lodowisko, o gospodarkę śmieciową. Na wszystkie pytania odpowiedział Burmistrz. Radny zwrócił się do Przewodniczącego w temacie ustalania terminu posiedzeń komisji, do czego odniósł się Przewodniczący. Radny Krzysztof Reszka zapytał o sprawę zamknięcia miejsc parkingowych przy ul. Kr. Jadwigi w dniu 1 listopada oraz o lodowisko. Radny Jacek Argasiński dopytał o rozmowy Burmistrza z Burmistrzem czarnej Wody nt. problemów w służbie zdrowia, o pogotowie, o system odstraszania ptaków i zmiany kadrowe w zarządzie ZUK sp. z o.o. Radny Zenon Konefka o cyfryzacji i światłowodach w gminie. Radny Daniel Szpręga o wizytacji radnych w żłobku i wniosku do Proboszcza o wybudowanie drugiego wejścia od strony parkingu na cmentarz. Radny Jacek Argasiński o pogotowiu. Do wszystkich tematów odniósł się Burmistrz.

Ad. 9 Zakończenie sesji.

Przewodniczący Rady Krzysztof Przytarski podziękował wszystkim za udział i zakończył LI sesję Rady Miejskiej w Czersku.

 

 

Protokolant                                                             Przewodniczący Rady

Anna Śledź                                                              Krzysztof Przytarski

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Załącznik

do Protokołu z LI sesji RM w Czersku

29 listopada 2022 r.

 

Wniosek o zmianę projektu uchwały nr LI/579/22 w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty

 

§ 2 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2. Ustala się następujące miesięczne stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, dla właścicieli nieruchomości jednorodzinnych, na których zamieszkują mieszkańcy:

1 37,00 za osobę w przypadku zamieszkiwania danej nieruchomości przez jedną osobę,

2)      37,00 za osobę w przypadku zamieszkiwania danej nieruchomości przez dwie osoby,

3)      35,00 za osobę w przypadku zamieszkiwania danej nieruchomości przez trzy osoby,

4)      30,00 za osobę w przypadku zamieszkiwania danej nieruchomości przez cztery osoby,

5)      27,00 za osobę w przypadku zamieszkiwania danej nieruchomości przez pięć osób,

6)      27,00 za osobę w przypadku zamieszkiwania danej nieruchomości przez sześć lub więcej osób, przy czym maksymalna opłata wynosi 162,00 zł."

 

§ 2 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4. Ustala się następujące miesięczne stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, dla właścicieli nieruchomości wielorodzinnych, na których zamieszkują mieszkańcy:

1)     37,00 za osobę w przypadku zamieszkiwania lokalu mieszkalnego przez jedną osobę,

2)      37,00 za osobę w przypadku zamieszkiwania lokalu mieszkalnego przez dwie osoby,

3)      35,00 zł za osobę w przypadku zamieszkiwania lokalu mieszkalnego przez trzy osoby,

4)      30,00 za osobę w przypadku zamieszkiwania lokalu mieszkalnego przez cztery osoby,

5)      27,00 za osobę w przypadku zamieszkiwania lokalu mieszkalnego przez pięć osób,

6)      27,00 za osobę w przypadku zamieszkiwania lokalu mieszkalnego przez sześć lub więcej osób, przy czym maksymalna opłata wynosi 162,00 zł."

 

§ 3 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„1. Ustala się następujące stawki opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jeżeli właściciel  nieruchomości jednorodzinnej, na której zamieszkują mieszkańcy, nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny, za miesiąc:

1 74,00 za osobę w przypadku zamieszkiwania danej nieruchomości przez jedną osobę,

2)      74,00 za osobę w przypadku zamieszkiwania danej nieruchomości przez dwie osoby,

3)      70,00 za osobę w przypadku zamieszkiwania danej nieruchomości przez trzy osoby,

4)      60,00 za osobę w przypadku zamieszkiwania danej nieruchomości przez cztery osoby,

5)      54,00 za osobę w przypadku zamieszkiwania danej nieruchomości przez pięć osób,

6)      54,00 za osobę w przypadku zamieszkiwania danej nieruchomości przez sześć lub więcej osób, przy czym maksymalna opłata wynosi 324,00 zł."

 

§ 3 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3. Ustala się następujące stawki opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jeżeli właściciel nieruchomości wielorodzinnej, na której zamieszkują mieszkańcy, nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny, za miesiąc:

1 74,00 za osobę w przypadku zamieszkiwania lokalu mieszkalnego przez jedną osobę,

2)      74,00 zł za osobę w przypadku zamieszkiwania lokalu mieszkalnego przez dwie osoby,

3)      70,00 za osobę w przypadku zamieszkiwania lokalu mieszkalnego przez trzy osoby,

4)      60,00 za osobę w przypadku zamieszkiwania lokalu mieszkalnego przez cztery osoby,

5)      54,00 zł za osobę w przypadku zamieszkiwania lokalu mieszkalnego przez pięć osób,

6)      54,00 za osobę w przypadku zamieszkiwania lokalu mieszkalnego przez sześć lub więcej osób, przy czym maksymalna opłata wynosi 324,00 zł."